2e dag Jember - Reisverslag uit Jember, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu 2e dag Jember - Reisverslag uit Jember, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

2e dag Jember

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

17 Augustus 2014 | Indonesië, Jember

Even voor de mensen die hebben gehoord dat er een boot vergaan wasbij lombok, daar zaten wij niet op! Wij zitte inmiddels al wel op Bali maar daarover later meer. Ik probeer per dag een verslag te doen maar op onze huidige kamer is geen wifi dus moet dit in een restaurant gebeuren als er tijd voor is.....
Afijn de tweede dag inJember .Chris en ik zijn samen verder gegaan met onze speurtocht naar het huis, de tabakschuren de brug en een tennisbaan. Het leek net opsporing verzocht! De boom dacht Chris gisteravond al gezien te hebben dus dat werd ons beginpunt . Al snel gevonden , en ook al dachten de bewakers van het bijbehorende gebouw dat dit geen school was geweest, dit was zo' n dik exemplaar dit moest hem wel zijn! Vervolgens zagen we aan de overkant een huis dat wel erg bekend voorkwam. Op wat ooit een veranda leek te zijn geweest zaten 2 mannen die weer erg behulpzaam waren en toen we vroegen ada tennis? Begonnen ze met hun armen te zwaaien en moesten we meelopen. 5 tellen laten lag daar de tennisbaan met ervoor de steen. Ik werd er een beetje emotioneel van maar
dat heb ik geloof ik wel vaker. Terwijl we daar zo rondliepen vielen we
natuurlijk wel op en al gauw was het weer tijd voor een fotoshoot. Hierna werden we voor koffie uitgenodigd helemaal leuk bij de mensen binnen in
hun huis, waar oma ( gewoon) op de grond zat.. vervolgens nog
rondgelopen helaas niet de schuren gevonden en ook de rode brug niet maar het was een zeer bijzonder ochtendje die we niet snel meer zullen
vergeten. Hierna weer terug naar het hotel, s middags richting centrum van
Jember waar een soort van parade was ivm de viering van de
onafhankelijkheid. Bram werd gespot door een aantal meiden die in een rij
stonden opgesteld, ze hadden alleen maar oog voor hem , in het hotel
vonden ze hem op Justin Bieber lijken dus dit was wat je noemt het Justin
Bieber effect!
Hierna nog wat gegeten en in het hotel weer zitten kaarten. Daar bleek het Bieber effect uitgewerkt, toen Bram wat wilde bestellen zagen ze hem niet zitten, we hebben er smakelijk om gelachen.
Weer een mooie dag, wat zal morgen ons brengen?