No nasi goreng, only burgers! - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu No nasi goreng, only burgers! - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

No nasi goreng, only burgers!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Augustus 2014 | Indonesië, Candidasa

Vandaag een reisdag gehad en wel van het Noord Westen naar het Zuid Oosten . Hiervoor de weg langs de kust genomen. Met het "openbare "transport hebben we er zo' n 4,5 uur over gedaan . Dit ging op de inmiddels bij ons bekende manier. Man met bus ziet ons lopen en stopt. Vraagt waar we naar toe willen wij vragen Berapa? En vervolgens stap je in met al je spullen en brengen ze je aar de plaats van bestemming. We hadden 1 overstap nodig en onderweg belde de chauffeur een van zijn maten op ( tenminste , dat dachten wij) want hij noemde Candidasa onze eindbestemming) en bij de eerste stop stak er heel toevallig al een vriendelijke man zijn hoofd in de deuropening die vroeg : Candidasa??. Goed systeem toch? Zij blij , wij blij. Voor hun een lekker verdienstelijke trip. Wij reden zonder vertragingen voor IDR 900.000 met zijn vjjfjes toch bijna het halve eiland om in 4,5 uur da' s nog geen 11,5 euro per persoon. ..Aangekomen bij Ari's homestay en hebben we lekker aan de australische hamburgers gezeten , Chris keek er al een tijd naar uit en het was de moeite waard! Ari blijkt een praatgraage Ausie te zijn en heeft een gezellige backpack plek gecreerd . Vanaf hier willen we de vulkaan de Gunung Agung gaan bezichtigen en morgen willen we de binnenwegen met de fiets gaan verkennen richting rijstvelden en tempel ( fam. Does we zijn nog steeds erg benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan....) ps nog van harte met Stijn!
Ga kijken of we jullie hotel kunnen zien. Goed nu al weer tijd om te gaan slapen, morgen weer een dag.

• 22 Augustus 2014 - 19:40

Jane Zwier:

Hallo allemaal
    zo gelezen te hebben geen rode billen. Jullie genieten met volle teugen heb ik in de gaten.
    Morgen gaan wij een week naar Vakenburg en hopen de contacten
    blijven te volgen.Het weer is niet best maar dat deert ons niet.
    Tot gauw opa en oma Zwier

• 22 Augustus 2014 - 20:04

Louret:

Lieve Jo,

Wat heerlijk om jouw verslagen elke keer weer te lezen en met jullie mee te reizen. Fijn dat jullie zo genieten samen.

Veel liefs Lou xxx

• 23 Augustus 2014 - 09:06

Kitty Does:

Best lekker hé af een toe een hamburger. De nasi word je toch ook een keertje zat. Fietsen door de rijstvelden is prima te doen hoor. Wij hadden natuurlijk wel een route meegekregen maar ja gek veel verschillende wegen zijn er nou ook weer niet op Bali. Veel plezier en wij lezen het verslag van de fietsdag wel.
    Wij zijn van Candidasa naar Tirtagangga water Palace gefietst. Mooie route maar wel wat klimmen doordat je dichter bij de vulkaan komt en het binnenland een beetje in gaat.
    Ik ben benieuwd waar jullie naartoe fietsen.
    Vlakbij Candidasa is ook nog een authentieke nederzetting of zoiets. Helaas weet ik niet de naam meer. Wij zijn er niet geweest omdat we de boot moesten halen die dag. Misschien wel leuk voor jullie.

Groetjes uit Voorhout

• 23 Augustus 2014 - 21:32

Jane Zwier:

WAt spannend allemaal wat jullie gaan en zullen doen. Be n weer benieuwd naar de verhalen.
    Wij zijn deze week in Valkenburg met vacantie voor een week.Het weer is niet zo mooi maar dat geeft niet.
    lekker gegeten en Jos geniet van de tv en ik lees en houd jullie bij met jullie vacantie.

liefs opa en ima Zwier