Op de fiets door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Op de fiets door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Op de fiets door Bangkok

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

29 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Het oorspronkelijke plan was om vandaag vroeg op te staan en eerst nog te gaan zwemmen. We werden pas om 12.30 verwacht bij Co van Kessel dus tijd zat. Helaas, we waren toch vermoeider dan we dachten, om 10 uur werden we wakker Dus, douchen, spullen pakken ( water, zonnebrand en fototoestel) en daar gingen we.
Met de taxi richting Co, de fietsspecialist in Bangkok zullen we maar zeggen. Hier eerst nog even ontbeten, want op een lege maag is het slecht fietsen zeker met dit weer.Ik wist niet wat we ervan moesten verwachten maar het was geweldig! Met 2 gidsen en tien hollanders ( die worden altijd blij op een fiets volgens mij) vertrokken we om13.15 voor een tocht die ik graag nog een keer zou willen doen. We begonnen in Chinatown en kwamen op plaatsen waar je anders zo snel niet zou komen,in 1 lange sliert dwars door de nauwe straatjes waar de locals voor hun deur zaten of aan het koken waren. Echt alles draait hier om eten en Budha. Goede combi, als je genoeg eet zie je er vanzelf uit als een Budha In het begin vroeg ik mij wel af hoe de mensen die fietsende toeristen zouden ervaren. Wij waren de derde groep die dag, kan mij voorstellen dat je er ook een beetje gek van wordt, vooral in het hoogseizoen. Maar de Thaise bevolking is zo vriendelijk en gastvrij, de meesten begonnen te zwaaien en begroeten je hartelijk. Na Chinatown volgde een overdekte markt en na verloop van tijd werden we met de boot naar de overkant van de rivier gebracht alwaar de fietstocht verder ging. Dit was het oorspronkelijke centrum van Bangkok. Ik vond het iets minder chaotisch overkomen, of misschien was ik al helemaal gewend aan het straatbeeld? Al fietsend kwamen we na een bezoek aan een van de vele tempels, weer aan het water al waar een longboat voor ons klaar lag. Heerlijk tochtje over het water gemaakt, weer aangemeerd en op de fiets weer verder. Deze keer ging de tocht dwars door de natuur, over een betonnen fietspad waaraan af en toe ook wat eenvoudige huisjes stonden. Veel kokosnoten en durian's gezien ( de geur van de durian vergeten wij nooit meer. Op iedere hoek van de straat worden ze verkocht. Het hotel verbied je om ze mee te nemen naar je kamer, alsof wij dat van plan waren..) Helaas kwam aan dit groene deel vd tocht weer een eind, maar lag er weer een longboat klaar die ons deze x naar een restaurantje aan het water bracht. Voor we daar aanmeerden zagen we een grote varaan in het water, waarvan we er later nog meer tegenkwamen. Ik heb mij wel eens laten vertellen dat ze naar kip smaken, wie weet wat er op ons bord zou komen te liggen. Maar het eten was geweldig! Heerlijke soep, thaise curry, kippepoten, groente gerecht en omelet. En dan in deze omgeving, twee keer opgeschept om vervolgens nog een half uur op de boot verder te varen. Voldaan en met een hoop nieuwe ervaringen en indrukken kwamen we om 18.30 uur weer bij het verhuuradres aan. Met de tuk tuk richting hotel waar het zwembad een heerlijke verfrissing bleek.Met de skyline van Bangkok op de achtergrond sloten we de tweede dag hier af. Morgen vroeg op , gaan met de trein naar Kanchanaburi, the River Kwai waar we 1 nacht zullen blijven. Zal op een heel andere manier indrukwekkend zijn.