Trein gemist! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Trein gemist! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Trein gemist!

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

30 Mei 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag 06.00 uur opgestaan met de bedoeling om de trein van 07.45 te pakken naar Kanchanabury.Helaas bracht de taxichauffeur ons naar het verkeerde treinstation......en misten we dus de trein. Eerstvolgende ging om 13.55.Flink balen dus. We besloten om met een taxi verder te reizen om niet teveel tijd te verliezen. Achteraf gezien hebben we waarschijnlijk teveel betaald, dus een ochtend om snel te vergeten. Eenmaal in Kanchanabury aangekomen waar het warmer leek dan in Bangkok , snel ingechecked zodat we de rugzakken kwijt waren. Bleek dat we een beetje krap tijdschema hebben gemaakt. We verblijven hier slechts 1 nacht en zullen toch dingen moeten skippen door onze vertraging. Morgenavond moeten we ons nl.weer in Bangkok melden voor de nachttrein naar Chang Mai. Vandaag naar het Jeath museum geweest en de brug bij de rivier de Kwai. We hebben ons deze keer laten vervoeren door een dame in een soort van zijspan bromfiets met overkapping. Heerlijk met de wind door de haren! S' avonds na een heerlijke Thaise maaltijd zagen we haar weer en afgesproken dat ze ons morgen naar de Erawan watervallen brengt en weer terug richting treinstation. Deze keer met een auto, want ook die blijkt ze te hebben. Met heel andere geluiden op de achtergrond dan in Bangkok ( Tokke en kikkers) gaan we op tijd naar bed. De warmte hakt er best in en morgen weer vroeg op met een bijzondere nachtrit in de trein in het verschiet. We hebben het gevoel dat we hier al een week zijn, maar het zijn pas 3 dagen.

• 30 Mei 2016 - 18:22

Jane Zwier:

Oh wat heerlijk zo'n vacantie.Zo te lezen genieten jullie van de vacantie.
    hier heerst code oranje. Maar verder ok.