Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Siena

Door: Jo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 Juli 2019 | Italië, Siena

Maandag, vandaag voor de eerste keer zelf koffie gezett, tja wat wil je, in een land waar ze de kunst van koffie zetten kennen en het ook nog eens tegen een heel aantrekkelijk tarief aanbieden, dan ga je toch niet zelf lopen klooien in een veel te warme bus...
Halverwege de ochtend de bus naar Siena gepakt. Het centrum ligt op nog geen 15 minuten rijden van de camping. Ook dit centrum is bijna geheel autovrij en dat is zo relaxed. En wat een mooie stad is dit, niet normaal. We merken dat we het al bijna gewoon vinden al die pracht en praal van lang vervlogen tijden, maar dat is het natuurlijk niet. Dus liepen we ook nu weer met ons mobiel in de hand zo'n n beetje om iedere hoek van de straat oh en ah te zeggen en maar weer een foto te maken. Natuurlijk, dit maakt hongerig en dorstig al was het hier ietsjes minder warm dan in Verona. Sienna kent vele leuke Osteria's, wij vonden er een waarvan je aan de buitenkant niet kon zien, hoe groot en mooi hij van binnen was. Dat maakt zo'n stad nou juist zo leuk. Toch maar plaats genomen op het kleine terasje buiten.
Heerlijk gegeten en toen weer richting camping. vonden het niet nodig om Siena net als Venetie in 1 dag te ontdekken, plan plan, of moet ik zeggen piano piano? Zo kan Chris een dutje doen en ik lekker lezen bij het zwembad. Op deze manier houden we het hier nog wel even uit.. En morgen?Morgen is er weer een dag, plan is te gaan fietsen in de Chianti streek, we gaan het zien. Later!