Model for one day - Reisverslag uit Gilimanuk, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Model for one day - Reisverslag uit Gilimanuk, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Model for one day

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 Augustus 2014 | Indonesië, Gilimanuk

Vanwege een gebrek aan tijd en wifi loop ik een dag achter dus voor onze trouwe volgers, fasten seatbelt, we gaan van Bali een uitstapje maken naar Java op zoek naar de fam. roots. Aangezien het wel eens een lange dag kon gaan worden begonnen we de dag met een" geef mij maar nasi met een eitje erbij" ontbijt. Heerlijk. Om een uur of 09.00 stond de taxi klaar en na wat passen en meten zaten we met onze lange lijven en grote rugzakken in de auto.De chauffeur bleek een prima keus. Hier is eigenlijk 1 grote regel waaraan iedereen zich houdt. mocht je tijdens het inhalen "ineens" een tegenligger tegenkomen en je denkt dat je het niet haalt, dan toeter je vriendelijk , zodat je voorganger weet dat hij het gas terug moet nemen zodat je het wel haalt. Simpel eigenlijk, het is even wennen maar het werkt! Wat ook opvalt is dat er eigenlijk niemand zit te schelden of te gebaren dat je een of andere "......." bent en dat zorgt ervoor dat je er alleen maar van zit te genieten en van alles wat je onderweg ziet en dat is een hoop. ( aangezien ik net de tekst bijna af had en er toen uitgegooid werd sla ik tussentijds maar even wat op..)
Afijn waar waren we gebleven... Onderweg dus naar de haven. Nog even gelunched op een bij onze chauffeur populaire plek aan de kust. Hierna doorgereden en onze eerste apen aan de kant van de weg zien zitten. Om een uur of 3 netjes op tijd voor de boot die lekker leeg was. Besloten om Op het dek te gaan zitten.maar tijdens onze loop naar boven hoorden we een hoop geroezemoes. 5 tellen later bleek waarom.....Een aantal Indonesische families vond ons erg leuk, knap lelijk of groot, en wilden allemaal met ons op de foto, groot en klein , gek werden ze, wat hebben we samen met ze gelachen. Het bahasa kwam goed van pas en we hadden even weer nieuwe vrienden gemaakt. Het weer op Java was wat minder dan op Bali, met donkere wolken gingen we aan wal, snel de treinkaartjes voor morgen opgehaald en vervolgens met de taxi naar ons volgende verblijf Ketapaninda. Een werkelijk prachtig resort, had gelijk spijt dat we er maar 1 dag zaten. Gelukkig moest de klok een uur terug, dus snel gaan zwemmen, hierna lekker gegeten en gekaart tot we de laatsten waren. Om vervolgens moe maar voldaan te gaan slapen, benieuwd wat de volgende dag ons zou gaan brengen. Op naar Jember met de trein.

• 16 Augustus 2014 - 19:05

Jane Zwier:

Lieve Jo
    wij leven met jullie mee en beleven weer in Indie te zijn. Om het kompleet te maken heb ik pisang goreng gemaakt. Veel plezier allemaal. Liefs opa en oma zwier

• 16 Augustus 2014 - 19:29

Opa Ab En Oma Jo:

Beste kinderen:wij hebben jullie reisverslag van 15 aug gelezen en begrijpen hieruit dat jullie een bezienswaardig gezelschap zijn i.v.m jullie lengte .Vanmorgen is Beverwijk,op de koffie geweest met mooi en slechtweer verhalen.Vanavond komen marja en jan,hun verhalen vertellen,en van wilma en renee wisten wij het dus al ,hier hebben wij dus ook de fotoos van gezien reg mooi.!! Jullie zijn dus momenteel de enigste die nog genieten van de vakantie.Verder gaat bij ons in Leusden goed,alleen het weer begint een beetje herstachtige trekken te vertonen.Ik wil het hier bij laten en wens jullie nog een goede tijd toe .
    Redder in nood (joost klasse )

Groetjes Opa en Oma uit Leusden .

Zaterdagavond half 8 Toedeloe.!!!!!!