Dagje de toerist uithangen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Dagje de toerist uithangen - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Dagje de toerist uithangen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

27 Augustus 2014 | Indonesië, Kuta

Lekker hoor, dacht ik gisteravon om half 12 mijn verslag af te hebben, valt de wifi weer eens uit en kan ik dus weer opnieuw beginnen.....
Goed, zitten nu in tent waar ze de wifi voor elkaar hebben dus een nieuwe poging dan maar .
Vandaag of eigenlijk gisteren dus nog een dag een chauffeur voor een dag geregeld die ons naar wat hotspots van midden bali zou brengen. Eerste stop was in Legian waar we de allereerste nacht hebben gezeten. Chris was hier nl. Zijn sweater vergeten en we hadden afgesproken dat we hem tijds ons bezoek aan Kuta zouden ophalen. Bleek dat er ook nog een shirt van mij lag, had hem nog niet gemist maar wel lekker zo' n schoon shirt voor de terugweg , van de rest v.d kleren kan ik wel soep koken...
Hierna doorgereden naar de eerste hotspot. The monkey forrest. Een soort apenheul maar dan op zijn Indonesisch. Gezien onze ervaring met apen in een park 20 jaar geleden op Java, hebben we maar geen voer gekocht, in de hoop dat ze ons met rust zouden laten en dat het bij apies kijken bleef. Dat pakte goed uit. Hierna lekker een Magnum gescord , die blijken een stuk goedkoper te zijn dan in Frankrijk, nog geen 0,75 euro cent, nog een reden om nog eens terug te komen. Hierna de auto weer in , op naar de rijstterassen. Gelukkig had het hier al een tijd niet geregend, dus we mochten er doorheen wandelen. Dit stond bovenaan mijn wensenlijst dus het maakte niet meer uit wat de dag ons verder zou brengen mijn dag kon niet meer stuk. Het was een geweldige ervaring die ik niet had willen missenen de rest ook niet. Hiervoor nog lekker aan de nasi campur gezeten, ook niet verkeerd in deze omgeving. Hierna de chauffeur weer opgepikt en door naar de vulkaan de Agung Bator. Dat wil zeggen, naar een uitkijkpunt waar je er mooi zicht op had. Daar aangekomen was het verschil tussen rijk en arm weer duidelijk zichtbaar. We waren de auto nog niet uit of er verzamelden zich een hoop verkopers rond de auto. En maar proberen iets te verkopen. De koopwaar bestond uit, sorry dat ik het zeg, niet verkoopbare spullen waaronder beschimmelde mandarijnen. Dus coto' s gemaakt en snel weer verder. Deze keer naar een tempel met The Holy water spring, een hindoe tempel waar de mensen naar toe gaan om hun aura te reinigen door zich te baden in baden met naar verluid heilig water dat uit fonteinen uit de muur komt . Iedereen moest een sarong dragen, dus je begrijpt dat werd een foto momentje. Het baden hebben we niet gedaan maar we hebben wel ons hoofd gewassen, ook lekker en je weet maar nooit. Hierna een wens gedaan in de wensvijfer , nog wat rondgelopen en toen was het tijd om weer in de auto te stappen op weg naar het hotel waar we om 7 uur aankwamen. Was een lange maar geslaagde dag . Onderweg zijn we door Denpassar en Ubud gekomen. Eigenlijk viel Denpassar ons heel erg mee of zijn we al immuun voor alles geworden? De straten waren schoon, ok het verkeer was druk, maar dat is hier overal. Ubud ztaat bekend als het kunstenaarsstadje en dat was te zien . Waar je in Java veeleal eettenjes langs de weg zag, werd het straatbeeld hier bepaald door allerlei soorten ateliertjes met veel houtsnijwerk, schilderijen, gehaakte dekens, etc. Ook hier waren de bermen een stuk schoner.
S. Avonds lekker gegeten, de rijst verveelt nog steeds niet gelukkig!
Ik vroeg vanavond wat de kinderen het meest zou bijblijven van deze reis en het antwoord was unaniem: de mensen, hoe ze doen , leven, eten etc. Zo vriendelijk, helemaal te gek. En daar kan ik ze alleen maar gelijk in geven, woord wat hier van toepassing is is: Verdraagzaamheid. Dat is het vrote toverwoord. Ongeacht hoe druk het op de wegen is, ik heb echt nergens mensen boos zien worden op elkaar , heerlijke gewaarwording! Dat ga ik zeker missen. Morgen dagje strand voor de laatste keer en dan zit het er echt op. Balen!

• 28 Augustus 2014 - 16:23

Kitty Does:

Ja jammer hè dan zit het er al weer op. Inderdaad verdraagzaamheid is het grote toverwoord. In het begin dacht ik, wat is dat toch dat getoeter van die auto's steeds, maar als je eraan gewend bent dan blijkt het zo goed te werken? Hoe druk het ook is iedereen houdt rekening met elkaar in het verkeer.

Geniet nog even van je dagje strand en tot snel.

Groetjes uit een inmiddels weer regenachtig Voorhout

• 28 Augustus 2014 - 19:59

Louret Zwier:

Lievelingen,

Wat goed te lezen dat jullie laatste toeristdag goed is geweest. Moet eerlijk zeggen dat ik blij zal zijn als jullie weer veilig thuis zijn.
    Een hele goed en voorspoedige reis gewenst.
    Veel liefs Ben en Louret