Aankomst in Bangkok ( Chinatown) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Aankomst in Bangkok ( Chinatown) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Aankomst in Bangkok ( Chinatown)

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

28 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Daar gaan we dan, verslag nr.1. Terwijl de mensen zich op straat om lokale tijd 22.30 nog steeds massaal te goed doen aan het streetfood, verheugen wij ons op onze hotelkamer op de dag van morgen.
Vrijdagochtend om half 12 vanaf Dusseldorf vertrokken en zaterdagochtend, lokale tijd 7.00 uur landen wij op Bangkok. Eerste deel v.d vlucht was het vliegtuig voor de helft gevuld, dus hebben we lekker kunnen liggen met ieder 3 stoelen voor zichzelf. Heerlijk relaxed begin. Temperatuur is zoals men on s beloofd had, tropisch heet, maar ik moet zeggen het went snel.
Rugzakken naar het hotel gebracht, beetje omgekleed en toen Chinatown in. Lekker druk met verkeer: taxi's, bussen,scooters, het rijdt hier allemaal links en lekker door. Niemand die toetert, ze houden allemaal rekening met elkaar en het gaat allemaal goed. Het wandelen bewaren we wel voor later, dus met twee tuk tuks richting The grand Palace om wat te eten, het eten op straat in Chinatown sprak ons ( nog) niet zo aan.....De twee tuk tuks werden bestuurd door twee jonge kerels die zich behoorlijk handig door het verkeer manoevreerden. Lekker ritje, de uitlaatgassen daargelaten...
Ik was heel benieuwd of je gelijk een soorr overeenkomst met Indonesie zou zien, maar wij ervaren dat niet zo.
Na een lekkere lunch hebben we wat rondgekeken om ons vervolgens weer bij het hotel te melden waar we vanaf 13.00 uur konden inchecken.
Wat is een douche dan lekker! Hierna geslapen tot 17.00 en in het hotel gegeten v.d. Chinese kaart.
S' avonds met tuk tuk naar Khoa San Road, het gebied van de backpackers schijnt. Lekker biertje gedronken en toen weer richting hotel waar het goed toeven is oo het dak met zwembad. Vanaf hier heb je een geweldig uitzicht over Bangkok. Dit smaakt naar meer! Morgen met de fiets door Bangkok met Ko van Kessel. Ben zeer benieuwd! Weltrusten, buiten is het nog 38 graden, binnen doet de airco het en niet onbelangrijk: er is bier!

• 28 Mei 2016 - 22:12

Damaris:

Lieve Jo, Chris, Rianne en Bram,

Helemaal leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! Wat lekker om zo relaxed te kunnen reizen. Gaaf hoor fietsen door Bangkok, een ervaring op zich! Geniet heerlijk daar met z'n viertjes. Dikke kus, Han, Damaris, Tim & Mees x