Olifantje in het bos... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Olifantje in het bos... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Olifantje in het bos...

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag werden wij om 08.15 opgepikt bij ons huisje om naar The elephant nature park te worden gebracht. Dit ligt op ongeveer een uur rijden van Chiang Mai. In de bus kregen we een film te zien over wat wel en wat niet te doen. Sommige olifanten zijn blind of slecht ziend en daar mocht je ook niet te dicht bij komen, zouden dan kunnen schrikken. Ook bij het voeren moest je geen grappen uithalen ( moest weer even aan de rolo denken), want volgens het animatie filmpje zou je dan worden opgepakt en weggegooid. Goed, we waren er klaar voor. Een beetje zenuwachtig begonnen we aan de rondleiding met onze gids. In de verte zaggen we al menig olifant lopen en uiteindelijk stopten we bij een die in de berm stond. Deze moest gevoerd en liet dat gewillig toe. Een voor een verdwenen tientallen watermeloenen en komkommers in zijn bek en ja , natuurlijk werden er veel foto's gemaakt. Hier werd je zo blij van! En best eng om er zo ineens naast te staan, maar ook zo gaaf. We waren snel verkocht. Het park is mooi opgezet en de olifanten hebben veel ruimte. Er wordt niet op ze gereden in tegenstelling tot een hoop andere parken waar dit nog wel gedaan wordt. Terug naar de natuur kunnen ze niet meer , ik denk dat dit dan een hele fijne plek is om oud te worden.Met iedere olifant loopt overdag een verzorger mee om te zorgen dat er geen ongelukken gebeuren. ( zonder stok o.i.d.) . Er bleek een baby te zijn, helaas liep die niet vrij rond, zat samen met haar broer , tante en moeder in een apart verblijf. Ze werden zo voor het publiek afgeschermd. Maar wat een pracht beest! Het was een genot om te zien dat de dieren zo vrij kunnen lopen, van hun wonden kunnen genezen, oftwel goed verzorgd worden. Van iedere olifant hing zijn of haar verhaal aan de muur en daar werd je niet blij van .Als je ze dan hier ziet in hun element word je blij als een klein kind. S' middags na een thaise lunch naar de rivier gegaan waar ze werden gewassen. Het water nodigde niet echt uit maar toch maar een emmer gepakt en water over een olifant gegooid. Al met al een lekker dagje dat we niet snel zullen vergeten. S' avonds snel even gegeten, waarna we 4 tickets hebben geboekt om van Chiang Mai naar Surat Thani te vliegen ( zondag om 13.15 met Air Asia)..vandaar met de bus en boot naar Ko Samui te gaan. Beetje spannend wat het weer daar gaat doen, tot nu toe niets te klagen,als het regent dan alleen s' avond, s' nachts. Overdag droog en soms tropisch warm..Voorspellingen zijn goed, dus we gaan ervoor. Volleybal ligt in de rugzak geduldig te wachten, plan plan!
( sorry, kon het niet laten...) Maar morgen nog een dag hier in Chiang Mai, waar het heerlijk toeven is. Later!

• 03 Juni 2016 - 21:55

Louret Zwier:

Jo complimenten voor de door jou geschreven verslagen. Wat doe je dat toch goed! Alsof ik er zelf bij ben. Goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Veel plezier nog samen. Liefs