Zaza - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Zaza - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Zaza

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 Juni 2016 | Thailand, Ko Samui

Vandaag op tijd opgestaan, op zoek naar een plekje voor een stevig ontbijtjewant het zou een lange dag worden. Voor nog geen 80 euro cent de man aan een flink bord nasi goreng gezeten, daar houden we het wel even mee uit. Uitgecheked en naar het vliegveld van Chiang Mai gegaan. 1 landingsbaan maar het was gezellig druk. Veel toeristen met rugzak, vooral veel jonge meiden waarvan wij dachten dat ze met hun tussenjaar bezig zijn omdat ze niet weten wat ze willen gaan doen. Of misschien afgestudeerd en gaan nog even een verre reis maken voor ze op zoek gaan naar werk.
Na een voorspoedige vlucht van ruim een uur, veilig geland Op Suratani.Hier een combi ticket gekocht voor een rit met bus en boot en met 10 minuten zaten we in een bus die ons naar de haven bracht. Ook hier lag de boot al klaar en na een half uurtje vertrokken we weer. Het was inmiddels een tijd geleden dat we aan de nasi hadden gezeten dus op de boot een noodle soepje gekocht. Handig gewoon die cups die je bij ons in de toko koopt, op de boot kon je heet water tappen. Voor nog geen 20 cent had je weer wat zout binnen. Door 2 regenbogen geflankeerd voeren we verder op een rustige blauwe zee. Heerlijk met de wind door de haren.Om 19.30 zetten we voet aan wal, alwaar het busje dat ons naar ons huisje zou brengen al klaar stond. Dat doen ze goed die Thai!. Na weer een half uur kwamen we aan . Snel ingecheked en gaan eten in een tent die door een paar Thaise vrouwen werd gerund, zo leek het. Open keuken, groot en vol terras, 2 vrouw achter een wok en het ene na het andere gerecht verscheen op tafel. Een genot om naar dit schouwspel te mogen kijken voor het eten op je bord lag.we zaten nog niet of het begon keihard te regenen. Maar wij zaten droog aan een lekker maaltje, benieuwd hoe het er hier overdag uitziet. In de( buiten) badkamer kwamen we Zaza tegen uit Puck van de Petteflet. Ik had liever Puck gezien...