Dagje snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu Dagje snorkelen - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jolanda Zwier - WaarBenJij.nu

Dagje snorkelen

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

09 Juni 2016 | Thailand, Koh Tao

Om 8 uur werden we opgehaald bij ons huisje waarna we door de bergen heen, naar het haventje werden gebracht waar de speedboot lag die ons in 1,5 uur naar Koh Tao zou brengen. De weg hier naartoe ging door vele kokosplantage's .. We vroegen ons af of we hier met de fiets naar boven zouden komen, zaten een paar steile stukjes bij. Alsof het tijdens de aanleg te heet was geweest om een bocht te maken, ging de weg soms lekker recht naar beneden. Wel zo snel. Bij de boot aangekomen bleek dat wij niet de enige waren. Stuk of tien mini busjes stonden klaar en evenzoveel boten.
Het beloofde ontbijt aan boord bleken bananen en koffie/ thee aan wal te zijn, dus nog maar even wat proviand ingeslagen.De boot leek uit Miami Vice te komen, alleen zat niet Crocket maar een Oempaloempa aan het roer, Voor wie zich afvraagt waar die nu weer vandaan komt, dat leg ik later wel uit. Na 1,5 uur varen kwamen we aan bij Kho Tao. Een eiland omringd met azuurblauw water en een smalle strook wit zandstrand en.....een paar boten vol met bewonderaars We waren niet alleen... Het was bijna lachwekkend om te zien, je werd geacht om met je reddingsvest te gaan zwemmen dus er liepen vervolgens allemaal mensen met snorkel en vest de kleine baai in waar je kon snorkelen. Ik dacht eerst, je gaat geen vis zien hier, maar dat was gelukkig niet het geval. Soms zwom je in een school met vissen terwijl je nog geen 5 meter van het strand was. Toen eenmaal iedereen beter verspreid was kon je prima zwemmen/ snorkelen dus eind goed al goed. Hierna stond er een Thaise lunch klaar op het eiland, die goed smaakte. Nog even tijd om te chillen en hierna gingen we weer de boot op die ons richting Koh Nangyuan bracht. Hier was geen strand dus van de boot het water in. Na een uurtje was het klaar en vertokken we weer naar het vaste land waar we de benodigde tickets voor de reis van zaterdag, terug naar Bangkok, vast hebben geregeld. Het einde vd reis komt nu wel heel dichtbij. Nog 1 dag luieren aan het strand ( uit de zon, want ondanks de voorzorgs maatregelen zijn de billen, onderrug toch wat verbrand, met daartussen een wit vlak van waar het reddingsvest heeft gezeten..)